بلوار آیت الله کاشانی، روبروی شاهین جنوبی، جنب بانک پاسارگاد، ساختمان روزت، طبقه 7، واحد 25

انجام لیفت صورت با نخ

انجام لیفت صورت با نخ

پیری پوست و آثار آن نظیر چین و چروک در گردن، غبغب و زیر گونه امری اجتناب ناپذیر است. یکی از راههای درمان موثر پیری پوست، لیفت صورت با نخ است. این روش جوان سازی پوست، از روش‌های غیر تهاجمی و بدون نیاز به عمل جراحی است. 

با انجام لیفت صورت با نخ، شما در واقع با یک تیر دو نشان می زنید، زیرا علاوه بر اینکه مانع افتادگی پوست صورتتان می‌شوید، فرایند کلاژن‌سازی پوست را نیز تحریک می‌کنید. در این مقاله هر آنچه که برای انجام لیفت صورت با نخ باید بدانید را بررسی کرده‌ایم. تا انتها همراه ما باشید

انجام لیفت صورت با نخ برای چه کسانی کاربردی تر است؟

  1. نخ‌های لیفت دارای نوع‌های مختلفی هستند. اول از همه این موضوع به دکتر متخصص و میزان افتادگی پوست صورت شما بستگی دارد که از چه نوع نخی برای صورتتان استفاده شود. دوم اینکه باید در نظر داشته باشید که لیفت صورت با نخ، یک روش درمانی کوتاه مدت است. سوم اینکه تاثیر روش لیفت صورت با نخ، بیشتر بر روی بخش‌های میانی و پایینی صورت نظیر غبغب و گردن است. هرچند که از این روش می‌توان برای رفع افتادگی قسمت‌ بالایی صورت، یعنی ابرو و گونه نیز استفاده کرد.

    مزایای استفاده از لیفت صورت

    لیفت صورت با نخ روشی برای رفع افتادگی و کلاژن‌سازی پوست است که معمولا نتایج آن ماندگاری بالایی دارد. این روش دارای مزایای بسیاری است که شامل موارد زیر است:

    • انجام لیفت صورت با نخ در مقایسه با جراحی هزینه کمتری دارد.
    • طول درمان توسط لیفتینگ با نخ کوتاه است.
    • این روش جوان‌سازی پوست، غیر تهاجمی است.
    • ریکاوری در روش لیفت صورت با نخ در مقایسه با جراحی کوتاه‌تر است.

انتخاب پزشک متخصص لیفت صورت با نخ و اهمیت آن

انتخاب پزشک متخصص پوست برای لیفت صورت با نخ، یکی از مهم‌ترین موارد برای رسیدن به پاسخ مطلوب در این روش است و برای رسیدن به نتایج طولانی مدت و از بین رفتن افتادگی‌های صورت و بدن ضروری است. به طور کلی، باید تمرکز خود را بر روی پزشکی قرار دهید که از جدیدترین تکنیک‌های روز دنیا استفاده می‌کند. همچنین نوع و کیفیت نخی که پزشک متخصص به کار می‌برد بسیار حائز اهمیت است.

هدف اصلی در انجام لیفت صورت با نخ، افزایش انعطاف و استحکام پوست صورت از طریق تحریک کلاژن‌سازی است. این امر در نهایت باید موجب بازسازی بافت‌های پوستی افتاده شود. متخصص پوست شما باید آنقدر حرفه‌ای باشد که بتواند بهترین نقاط پوست را برای لیفتینگ صورت انتخاب کند و الگوی مناسب پوست شما را به راحتی تشخیص دهد.

با وجود اینکه لیفت صورت با نخ نتایج فوری را به همراه خواهد داشت، اما رسیدن به نتیجه طولانی مدت و عدم برگشت پوست به وضعیت سابق، باید اولویت اصلی پزشک متخصص شما باشد.

روش انجام لیفتینگ صورت با نخ

  • در اولین مرحله و قبل از شروع لیفت صورت با نخ، بیمار در ناحیه‌ای که قرار است فرایند لیفتینگ روی آن انجام شود، بی‌حسی موضعی دریافت خواهد کرد. این ناحیه‌ها معمولا شامل قسمت‌های میانی صورت، گردن و غبغب است.
  • در مرحله بعدی، نخ‌ها توسط سوزنی ظریف وارد سطح زیرین پوست می‌شود. دقت داشته باشید که عمق فرو رفتن سوزن در پوست زیاد نیست و از زیر پوست قابل مشاهده است.
  • پس از استقرار سوزن در پوست، پزشک به آرامی و از جهت مخالف آن را خارج می‌کند. به صورتی که نخ‌ها زیر پوست باقی خواهند ماند.
  • در نهایت، حضور نخ‌های زیر پوست، کلاژن‌سازی را تحریک خواهد کرد و باعث ایجاد بافت‌های فیبری جدید در اطراف پوست خواهد شد. همین فرآیند است که باعث سفت شدن پوست و رفع افتادگی خواهد شد.
thread-lift-non-surgical-face-lift-1024x683

قابلیت جذب نخ لیفت صورت چگونه است؟

خوب است که بدانید باقی ماندن نخ لیفت صورت در زیر پوست هیچ خطر و یا دردی نخواهد داشت. در واقع تاثیر همین نخ‌ها است که باعث جوان سازی پوست شما خواهد شد.

جنس نخ لیفت صورت از نوع جذبی است؛ به این معنی که پس از چند ماه در پوست حل می‌شوند و دیگر اثری از آن‌ها باقی نخواهند ماند. نخ لیفت جذبی از طریق فرآیندی به نام هیدرولیز در بدن انسان جذب می‌شود و هیچ گونه دردی به همراه نخواهد داشت. همچنین این نخ‌های جذبی، شما را از بیرون کشیدن نخ‌های بخیه معمولی که فرایندی دردناک و پر زحمت است، نجات خواهد داد.

هیدرولیز نخ جذبی، حاصل فرآیند تجزیه شیمیایی این ماده با آب موجود در زیر پوست است. کلاژن و بافت فیبری قبل از تجزیه نخ‌ها در زیر پوست صورت شکل می‌گیرند و پس از جذب شدن نخ‌ها توسط فرایند هیدرولیز شیمیایی، جایگزین نخ‌‌ها می‌شوند و باعث جوان سازی پوست صورت خواهند شد.

تماس با ما و رزرو نوبت

987

اقدامات و نکات لازم پیش از انجام لیفت صورت با نخ

  • قبل از انجام لیفت صورت با نخ، ابتدا باید با پزشک متخصص پوست ملاقات کنید و نوع پوست خود را شناسایی نمایید. پس از آن دکتر متخصص پوست شما باید یک برنامه درمانی کاربردی ارائه دهد که به کمک آن اقدام‌های لازم صورت بگیرد.
  • بهتر است که یک هفته قبل از عمل از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و کشیدن سیگار خودداری نمایید. چنین موادی باعث کاهش آب بدن خواهد شد و اثربخشی مواد بیهوشی را کاهش خواهد داد و یا تداخل ایجاد خواهد کرد.
  • اگر داروهای رقیق‌کننده خون مثل آسپرین یا وارفارین مصرف می‌کنید، لازم است که چند روز قبل از انجام فرایند لیفت صورت با نخمصرف آن را قطع کنید. البته قبل از انجام این کار حتما با پزشک تجویز کننده این داروها مشورت کنید. داروی رقیق‌کننده خون، احتمال خونریزی در حین لیفتینگ را افزایش می‌دهد و عوارض جانبی نظیر خونریزی در محل انجام لیفتینگ و کبودی‌های کوچک را به همراه خواهد داشت.

اقدامات مراقبتی لازم بعد از انجام لیفت صورت با نخ

  • حالت تهوع، یکی از عوارض شایع داروهای بی‌حسی موضعی است. اگر پس از انجام لیفتینگ صورت با نخ حالت تهوع داشتید، در صورت موافقت دکتر متخصص می‌توانید اندکی آب یا هر مایعات دیگری را مصرف نمایید.
  • پس از لیفتینگ به مدت 5 تا 7 روز، به هیچ عنوان نباید سر خود را پایین بیاورید. سر شما نباید پایین‌تر از سطح قلب قرار بگیرد و نهایتا باید تا زاویه 45 درجه خم شود.
  • در صورتی که پوست شما ورم کرده است و یا کبود شده است، می‌توانید در 5 روز اول از کمپرس یخ استفاده کنید. کمپرس یخ را 4 بار در روز و به مدت 30 دقیقه در ناحیه متورم یا کبود قرار دهید.
  • 2 تا 3 هفته پس از لیفتینگ نباید هیچ فشاری به پوست صورت وارد شود و یا پوست دچار کشیدگی شود.
  • سعی کنید حداقل تا 24 ساعت پوست صورت خود را ثابت نگه دارید و از خندیدن و اخم کردن خودداری نمایید.
  • به هیچ عنوان تا 48 ساعت پس از لیفتینگ از کرم‌های مرطوب کننده یا محصولات آرایشی استفاده نکنید.
  • تا 3 هفته پس از لیفت صورت با نخ، از ماساژ آن خودداری کنید.
  • بین 7 تا 10 روز، تنها مایعات و غذای نرم مثل سوپ و غذای میکس شده، مصرف کنید.
  • حداقل تا 2 هفته پس از لیفتینگ صورت، آدامس نجوید.
  • مایعات را با نی ننوشید.

معایب انجام لیفتینگ صورت با نخ

  • شرایط پوستی بعضی افراد به گونه‌ای است که ممکن است موفقیت لیفتینگ را کاهش دهد.
  • گاهی تاثیر عمل جراحی پلاستیک برای لیفت صورت و بدن کاربردی‌تر و موثرتر است.
  • از لیفت صورت با نخ نمی‌توان برای برداشتن پوست اضافی صورت استفاده کرد، زیرا این فرایند زیباسازی تنها سبب کلاژن‌سازی در پوست می‌شود.

سوالات متداول در رابطه با انجام لیفتینگ صورت با نخ

در ادامه به بررسی سوالات رایج در رابطه با لیفت صورت با نخ خواهیم پرداخت:

1. دوام لیفت صورت با نخ چقدر است؟

نخ کاک و pedo 6 تا 8 ماه ماندگاری دارند اما در مجموعه زیبایی سلین چون از نخ های امریکایی سلوئیت استفاده میشود تا 3 سال ماندگاری دارند.

2. عوارض جانبی لیفت صورت با نخ چیست؟

عوارض جانبی لیفت صورت با نخ، معمولا یک تا دو روز پس از عمل مشاهده خواهد شد و پس از آن خود به خود از بین خواهد رفت. اما این احتمال هم وجود دارد که در شرایط خاص عوارض طولانی مدت نیز به وجود آید. این عوارض شامل مواردی نظیر عفونت پوستی، حساسیت به ماده بی‌حسی، کبود شدن و عدم تقارن موقتی (در حد خیلی کم) است.

3. پس از انجام لیفتینگ با نخ تا چه زمانی نمی توان ورزش کرد؟

امکان انجام ورزش‌های سبک مثل پیاده‌روی، پس از یک هفته قابل انجام است. این نکته را در نظر داشته باشید که انجام هر نوع حرکت و ورزشی مثل بدنسازی که باعث ایجاد فشار در صورت می‌شود، ممنوع است و برای انجام این نوع از تمرین‌ها حتما باید با پزشک متخصص مشورت کنید. همچنین از ورزش‌هایی مثل یوگا که باعث پایین آمدن سر شما بیش از 45 درجه می‌شود، به مدت 7 روز خودداری نمایید.

با وجود اینکه تنها تا 12 ساعت بعد از انجام لیفت صورت با نخ نباید آن را مرطوب کنید و بشویید، اما تا زمانی که جای بخیه‌ها کاملا خوب نشود، نباید استخر بروید و شنا کنید. آب استخر ممکن است باعث عفونت در محل بخیه شود. مواردی نظیر استخر آب گرم و سونای بخار یا خشک نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

4. زمان مناسب دوش گرفتن پس از لیفت صورت با نخ کی است؟

شما نباید تا 12 ساعت پس از عمل، صورت خود را بشویید و یا دوش بگیرید. همچنین تا قبل از این زمان نباید صورت خود را لمس کنید و یا از کرم آرایشی و مرطوب‌کننده استفاده کنید. پس از گذشت این زمان می‌توانید دوش بگیرید اما به یاد داشته باشید که به هیچ وجه نباید صورت خود را اسکراب کنید. همچنین تا 3 هفته پس از انجام لیفتینگ صورت با نخ نباید آن را ماساژ دهید.

5. تا چه زمانی پس از لیفت صورت با نخ می‌توانم آرایش کنم؟

شما می‌توانید پس از گذشت 48 ساعت از عمل لیفتینگ صورت با نخ، از لوازم آرایشی استفاده کنید. مواد آرایشی نظیر کرم پودر و کانسیلر می‌تواند در پوشش دادن کبودی‌های صورت موثر باشد. توجه داشته باشید که مواد آرایشی را به آرامی بر روی پوست صورت خود بمالید و بهتر است از ابزاری نظیر بلندر برای این کار استفاده نمایید.

6. چه مدت پس از انجام لیفت صورت با نخ می‌توانم سر کار بروم؟

شما می‌توانید پس از گذشت 48 ساعت از عمل لیفتینگ صورت با نخ، از لوازم آرایشی استفاده کنید. مواد آرایشی نظیر کرم پودر و کانسیلر می‌تواند در پوشش دادن کبودی‌های صورت موثر باشد. توجه داشته باشید که مواد آرایشی را به آرامی بر روی پوست صورت خود بمالید و بهتر است از ابزاری نظیر بلندر برای این کار استفاده نمایید.

7. چه مدت پس از لیفتینگ با نخ می‌توانم روتین مراقبت پوستی را دوباره شروع کنم؟

پس از گذشتن 48 از لیفت صورت با نخ شما می توانید از یک لوسیون با ترکیبات ملایم استفاده کنید. دقت کنید که به هیچ وجه محل ورود نخ‌ها و اطراف آن را فشار ندهید و خیلی آهسته آن را لمس کنید. همچنین نباید از هیچ نوع اسکراب، روشن‌کننده و ضد لکی استفاده کنید. اگر لوسیون یا هر ماده آرایشی دیگری دارید که از ترکیبات قوی تشکیل شده است، قبل از استفاده حتما با پزشک متخصص پوست خود مشورت کنید.

رضایت مشتری های عزیز از خدمات

تغییرات زیباجویان عزیز

فرم رزرو وقت و مشاوره رایگان